Met welk doel een massage ook wordt gegeven, elke vorm brengt de bloedcirculatie en de stofwisseling op gang, geeft het lichaam meer zuurstof, werkt ontspannend en is stress- en bloeddrukverlagend.
Hieronder twee basistechnieken:

Energetische massage

Alles is energie, ook ons lichaam. Ideaal gezien stroomt deze energie vrijelijk door je lijf.

Waar spanning stagneert zal de energiestroom en het energiepeil lager zijn.

Deze massagevorm richt zich op de energiebanen met de intentie de blokkades op te heffen, een verstoorde energieverdeling te herstellen, negatieve energie af te voeren; dit alles om je meer in balans te brengen. Als er evenwicht is ontstaat er harmonie; evenwicht en harmonie vormen de essentie van onze gezondheid en ons welzijn.

Liever een energetische behandeling over de kleding heen?
Dan geef ik je graag een reiki behandeling.

Klassieke massage

Een massagevorm, voornamelijk gericht op de spieren, gewrichten en huidweefsel, die geschikt is voor een betere doorbloeding, waardoor spanning vermindert.

Tijdens deze massage maak ik soms gebruik van de triggerpoint techniek, manueel en soms met behulp van  cupping- of schröpfglaasjes voor het verwijderen van de zogenaamde spierknopen, die vaker dan gedacht de bron kunnen zijn van pijn en andere symptomen.

Hoofdpijn, schouder-, nek- en handproblemen, hielspoor of kuitkramp zijn maar een paar voorbeelden van een hele reeks van klachten die door triggerpoints veroorzaakt kunnen worden.

Behandeling hiervan kan soms al snel pijnverlichting en ontspanning geven.